Ahli Majlis Wal Jamaah..

Selasa, 19 Oktober 2010

Tips Melancong

Photobucket

oleh krane aku mmg suke melancong...
tp thn ni tk byk tempat aku dpt gi,sbb kebzan melande jiwe...huhuhu
dgn wedding mmber2 baik aku hampir setiap bulan...
so aku mmg le tk dpt nak merncang percutian ku...
tp aku still nak share tips dgn korg....
penting tau bende2 ni....

antara nye adelah:

1.rancang percutian awal - kalo bleh 6bulan sebelum..kalo jarak jauh cm over the sea tu,lg le penting rancang awal2 n bijak..

2.kewangan - pastikan kewangan stabil,terpenting niiiiii

3.search - korg kene gak tau ape2 bende menarik kat tempat korg nak gi tu...jgn smpai2 sane,jd kayu terus,dok hotel je,tk kuar kemane2..rugi rugi...

4.agen pelncongan - kalo nak gune kan agensi pelancongan..korg kene gak ambik tau serbe sdikit ttg agen ni,smpai korg percye,bru korg ambik pakej dorg yeeee...jgn tertipu yeeee

Photobucket

5.tiket fligth n passport - sebelom bergerak dr umah,dlm kete cek lg skali bende ni ade tk...kang tk pasal kene pusing balik

6.barang kemas - kalo bleh tinggal jele barang2 kemas korg tu kt umah...msuk dlm peti besi leklok yeeee..kalo bwk,wat susah je,btollll,tk tipu niiiii...huhuhu

7.barang n pakaian - nak gi melancong tu,tk yah le cm nak gi fesyen show lak...bwk yg penting2 n basic2 sudahhhhhh...jgn le smpai 1ari nak tuko 5kali baju tu...

Photobucket

8.beramah mesra - haaaa,wat wat le peramah dgn pekerje2 hotel korg duduk tu walopon korg tk peramah...hihihi..korg bleh mintk tips n cdgan dorg,tmpat2 menarik yg tk de pon dlm tenet ni kkdg..

setakat ni jele aku dpt kongsi dgn korg...nnt2 kalo ade lg,aku tmbah lg ek...hihihhi

Photobucket

SELAMAT BERCUTI KENGKAWAN...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...